Okunma Sayısı : 1067  |
ABD'li bilim adamlarından 'çay müjdesi': Günde iki fincan çay içmek, cilt kanseri riskini yüzde 65'e kadar düşürebiliyor
Günde
iki fincan çay içmenin cilt kanserine yakalanma riskini azalttığı,
limonlu çayınsa bu riski daha da düşürdüğü ortaya çıktı.Amerikalı
bilim adamları, cilt kanserine yakalanmış 1400 kişiyle 700 sağlıklı
deneğin beslenme ve yaşam şekillerini karşılaştırdı. Araştırmada günde
iki fincan yeşil veya siyah çay içen deneklerin cilt kanserine
yakalanma riskinin yüzde 65'e kadar azalabildiği belirlendi. Çaya limon
katmanın ise bu içeceğin kanserden koruyucu özelliğini daha da
artırdığı tespit edildi.
Araştırmanın sonuçlarını "European
Journal of Cancer Prevention" (Avrupa Kanser Önleme Dergisi) adlı tıp
dergisinde yayımlayan Dartmouh Tıp Fakültesi araştırmacıları, çayın
içinde bulunan "polifenol" maddesinin antioksidan özelliği sayesinde
kanserden korunmaya yardımcı olduğunu belirtti.
Ancak kanser
uzmanları, yalnızca çay içerek cilt kanserinden korunmanın mümkün
olmadığı uyarısında bulundu. Uzmanlar, bu hastalığı önlemenin en iyi
yolunun cildi güneşten korumak olduğunu söyledi.
|
|
|
Okuyucu yorumları  |
|
Ortalama Üye Değerlendirmesi
(0 Oylama)
|
|
Yorumunuzu ekleyin
|