Okunma Sayısı : 984  |
Mucizevi ilaç aspirin, ileri yaştaki kadınlar arasında kalp-damar hastalıklarından ölüm oranını önemli ölçüde azaltıyor.
Amerikan
''Archives of Internal Medicine'' dergisinde yayınlanan makaleye göre,
24 yıl boyunca yaklaşık 80 bin kadın arasında yürütülen araştırma,
aspirin içen kadınlarda kardiyovasküler hastalıklardan ölüm oranının
yüzde 38, kanserden ölüm oranının da yüzde 12 azaldığını gösterdi.
Araştırmaya
imza atan ekipten Andrew Chan, 1 ila 5 yıl boyunca aspirin içmenin,
kalp-damar hastalıklarından ölümleri önemli ölçüde azalttığı yorumunu
yaptı. Harvard üniversitesi uzmanlarından Dr. Chan, bu sonuçların
sadece az veya ortalama dozda aspirin kullananlar arasında
gözlemlendiğini vurguladı. İlacın etkisinin, özellikle ileri derecede
kardiyovasküler rahatsızlık riski taşıyan orta yaş üzeri kadınlar
açısından daha önemli olduğu kaydedildi.
Dr. Chan, kanserden ölüm riskinin azalabilmesi için de aspirinin en az 10 yıl kullanılmış olması gerektiğini belirtti.
1980
yılında başlayan araştırmaya katılan 80 bine yakın kadından 45 bini hiç
aspirin içmedi. 30 bin denek haftada en fazla 14 aspirin içerken 5 bin
denek de haftada 14'ten fazla ilaç içti.
Araştırmaya imza atan uzmanlar, aspirinin doktora danışmadan önleyici ilaç olarak kullanılmaması gerektiğini de vurguladı.
|
|
|
Okuyucu yorumları  |
|
Ortalama Üye Değerlendirmesi
(0 Oylama)
|
|
Yorumunuzu ekleyin
|