Okunma Sayısı : 577  |
Üzümlerden elde edilen şaraplar kanser, alzheimer ve koroner kalp hastalıklarına karşı korunma sağlıyor
Ege
Üniversitesi Ege Meslek Yüksekokulu konferans salonunda, yürütücülüğünü
Prof. Dr. Ufuk Yücel'in gerçekleştirdiği projenin sunumunu yapan Belkıs
Adıgüzel, 'Çalışmamızda Türkiye'nin bazı bölgelerinde yetiştirilen
Cabernet Sauvignon ve Merlot üzümlerinin şıra ve şaraplarında bulunan
resveratrol miktarları analiz edilerek, bunu etkileyen parametreler
üzerinde durulmuştur. Yaptığımız araştırma neticesinde bu maddenin
yoğun olarak bulunduğu şarapların kanser, alzheimer ve kalp
hastalıklarına karşı önleyici etkisinin olduğunu gördük'' diye konuştu.
Kırmızı şarapta daha fazla
Kadınların en fazla günde 1- 2, erkeklerin ise 2- 3 kadeh şarap
tüketmesinin bu hastalıklarda önleyici etkisi olduğunu kaydeden
Adıgüzel, 'Resveratrol miktarı kırmızı şaraplarda, beyazlara nazaran
daha fazla bulunuyor. Şarap kültürünün yoğun olduğu Fransa'da kalp
hastalıklarının görülme oranı diğer toplumlara nazaran daha düşüktür''
dedi.
|
|
|
Okuyucu yorumları  |
|
Ortalama Üye Değerlendirmesi
(0 Oylama)
|
|
Yorumunuzu ekleyin
|