|
Cilt kanserine karşı spor ve kahve! |
|
|
|
ABD'de yapılan bir araştırmada, egzersiz ve kahvenin, güneş ışınlarının neden olduğu cilt kanserinden koruduğu ortaya çıktı.
New
Jersey'deki Rutgers Üniversitesi'nde yapılan ve Proceedings for
the National Academy of Sciences Dergisi'nde yayımlanan araştırmaya
göre, fiziksel egzersizle birlikte ölçülü kahve tüketimi, güneşin
ultra-viyole B (UVB) ışınlarının yol açtığı kanserojen etkileri
ortadan kaldırabiliyor.Rutgers Üniversitesi
araştırmacıları, fareler üzerinde yaptıkları deneylerde, egzersizle
birlikte kafeinin, DNA'ları UVB tarafından bozulan kanserli hücreleri
ortadan kaldırarak, UVB'nin yıkıcı etkisini ortadan kaldırdığını
belirlediler.
|
|
Haberin devamı...
|
|
|
Meyve ve sebze diyeti kurtarıcı değil |
|
|
|
Fazla miktarda meyve ve sebze yemek, meme kanserine yeniden yakalanma riskini azaltmıyor.
ABD'de
yapılan bir araştırma, doktorun önerdiğinden fazla meyve ve sebze
yemenin, daha önce meme kanseri tedavisi görmüş kadınların yeniden meme
kanserine yakalanma riskini azaltmadığını ortaya koydu. ABD'nin
Stanford Üniversitesi'nden bilim adamlarının 3 bin 100 kadın üzerinde
yaptığı araştırmada, sebze, meyve ve lifli yiyecekler bakımından fazla
zengin bir beslenme alışkanlığının meme kanserinin yeniden ortaya
çıkmasını engellediğine dair bir bulguya rastlanmadı. Amerikan Tıp
Derneği'nin (JAMA) yayın organında çıkan makaleye göre bilim adamları,
meme kanseri tanısı konduğunda 18-70 yaşında olan ve tedavi görmüş 3
bin 088 kadının beslenme alışkanlığını inceledi. Araştırmaya katılan
kadınların yarısı doktorların önerdiği miktardan iki kat fazla sebze,
meyve yiyerek, lifli ve az yağlı yiyeceklerle beslendi. Diğer yarısıysa
sebze, meyvenin ve lifli yiyeceklerin olduğu normal bir diyet uyguladı.
Dr. Marcia Stefanick, "Sonuçlara gerçekten şaşırdım ve biraz hayal
kırıklığına uğradım. İki kat fazla meyve, sebzeyle ve lifli
yiyeceklerle beslenmenin, yağlı yiyecekleri azaltmanın meme kanserine
yeniden yakalanma oranında farklılık yaratmasını bekliyorduk. Her iki
grupta da oran, yaklaşık yüzde 17 idi" dedi.
|
|
|
<< Başa Dön < Önceki 1 2 Sonraki > Sona Git >>
|
| Sonuçlar 7 - 8 Toplam: 8 |