|
Şarap kanser ve kalp krizini önlüyor! |
|
|
|
Üzümlerden elde edilen şaraplar kanser, alzheimer ve koroner kalp hastalıklarına karşı korunma sağlıyor
Ege
Üniversitesi Ege Meslek Yüksekokulu konferans salonunda, yürütücülüğünü
Prof. Dr. Ufuk Yücel'in gerçekleştirdiği projenin sunumunu yapan Belkıs
Adıgüzel, 'Çalışmamızda Türkiye'nin bazı bölgelerinde yetiştirilen
Cabernet Sauvignon ve Merlot üzümlerinin şıra ve şaraplarında bulunan
resveratrol miktarları analiz edilerek, bunu etkileyen parametreler
üzerinde durulmuştur. Yaptığımız araştırma neticesinde bu maddenin
yoğun olarak bulunduğu şarapların kanser, alzheimer ve kalp
hastalıklarına karşı önleyici etkisinin olduğunu gördük'' diye konuştu.
Kırmızı şarapta daha fazla
Kadınların en fazla günde 1- 2, erkeklerin ise 2- 3 kadeh şarap
tüketmesinin bu hastalıklarda önleyici etkisi olduğunu kaydeden
Adıgüzel, 'Resveratrol miktarı kırmızı şaraplarda, beyazlara nazaran
daha fazla bulunuyor. Şarap kültürünün yoğun olduğu Fransa'da kalp
hastalıklarının görülme oranı diğer toplumlara nazaran daha düşüktür''
dedi.
|
|
|
Sigara en önemli kanser nedeni |
|
|
|
Kanser nedeniyle gerçekleşen ölümlerin yaklaşık yarısının sigara kullanımına bağlı olduğunu bildirildi.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Kazım Uygun, yaptığı açıklamada, hücrenin kontrol dışı çoğalması olan kanserin ilk çağlardan beri insanoğlunun yaşam kalitesini düşürdüğünü ve yaşam süresini kısalttığını söyledi. Kanserli hastalarda hücrenin, canlının zararına çoğaldığını, organların işlevlerini yapmalarını engellediğini ifade eden Uygun, hemen her organda görülebilen kanserin yüzlerce çeşidi bulunduğunu, bunların yüzde 50'sini meme, akciğer, sindirim sistemi kanserlerinin oluşturduğunu bildirdi.
|
|
Haberin devamı...
|
|
|
Yaşam tarzını değiştir, meme kanserini önle! |
|
|
|
Kilo
kontrolü, egzersiz, hormon içeren ilaçları daha az kullanma gibi basit
yöntemlerle meme kanseri riski büyük oranda azaltılabiliyor.
İngiltere Kanser
Araştırmaları Vakfı tarafından yapılan bir araştırmanın sonuçları,
yaşam tarzında yapılacak bazı değişikliklerle her 10 meme kanseri
vakasından birinin önlenebileceğini ortaya koydu. Uzmanlara göre,
menopoz döneminde kadınların kullandığı ekstra hormonların azaltılması,
kilo kontrolünün sağlanması, alkol kullanımının azaltılması, emzirme
oranının artması ve egzersiz, yalnızca İngiltere'de yılda 5800 daha az
meme kanseri vakasının ortaya çıkmasını sağlayacak.
|
|
Haberin devamı...
|
|
|
Türk kadınları kanseri önemsemiyor! |
|
|
|
Türkiye'de
kadınların, erken tanı konulduğu zaman tamamen tedavi edilebilir bir
hastalık olan meme kanserini önemsemedikleri bildirildi.
Falez
Rotary Kulübü tarafından Antalya'da düzenlenen "Erken Tanı Hayat
Kurtarır" konferansına katılan Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi
Radyodiagnostik Anabilim Dalı Meme Görüntüleme Ünitesi Sorumlusu Prof. Dr. Selma Tükel, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'de her 10 kadından birinde meme kanseri olduğunu söyledi.
Meme
kanserinin erken teşhis durumunda tamamen tedavi edilebildiğine dikkati
çeken Prof. Dr. Tükel, "Meme yüzeysel bir organ olduğu için erken tanı
şansı vardır" dedi.
|
|
Haberin devamı...
|
|
|
Kansere karşı günde 10 dakika güneş |
|
|
|
Kansere karşı koruma sağlayan D vitaminin vücut güneşe maruz
kaldığında oluşması nedeniyle günde 10-15 dakika güneşte kalmanın
kanseri önleyebilceği bildirildi.
İngiliz araştırmacılar, kansere karşı koruma sağlayan D vitaminin vücut güneşe maruz kaldığında oluştuğunu hatırlattı. Daily
Mail'in internet sitesindeki habere göre araştırmacılar, ''İngilizler
güneş altında birazcık daha fazla zaman geçirirlerse, ülkedeki meme ve
kolon kanseri vakalarının yılda 30 bin kadar azalabileceğini'' belirtti. Araştırmacılar,
başta güneşin az göründüğü Kuzey Avrupa ülkeleri olmak üzere dünya
çapında yılda 600 bin kanser vakasından D vitamini eksikliğinin sorumlu
olabileceğini düşünüyor.
|
|
Haberin devamı...
|
|
|
|
<< Başa Dön < Önceki 1 2 Sonraki > Sona Git >>
|
| Sonuçlar 1 - 6 Toplam: 8 |