Bu sayfayı gorebilmeniz icin javascript aktif olmalıdır..
Lutfen browser'ınızdan Java Scripti Aktif hale getiriniz.
Java Scripti Aktif hale getirdikten sonra Click here to go back to Sağlık Merkez
 

Giriş Formu






Kayıp Parola?
Hesabınız yok mu? Kayıt Ol

Ziyaretçi İstatistikleri

Bugün29
Dün604
Bu Hafta3579
Bu Ay10885
Toplam1024429

Son Yorum Yazıları

MS'de erken tedavi umut...
ms
insallah cözümü en kısa zamanda bulunur
21/01/08 17:57 Devamı...
Yazar: tomar

Sporcu çocuk nasıl beslenmeli?
sporcu çocuk nasıl beslenmeli?
ayyy çok güzel bir siteymiş bu site...
20/01/08 19:40 Devamı...
Yazar: sena

Ne kadar sağlıklısın? Mini...
Arka ayak
:grin İnsanlarda arka ayakmı var??
16/01/08 12:25 Devamı...
Yazar: Hasan Arsan

Türk kadınları kanseri...
meme kanseri
meme kanseri olmuş biri tedavi olduktan...
11/01/08 19:51 Devamı...
Yazar: aylin

Kanserin ilacı tütün!
kanserolduğunda yapılacaklar
meme kan seri olan tadavilerini...
11/01/08 19:43 Devamı...
Yazar: aylin



sağlık haberleri
Doğru eş stresten koruyor
Doğru eş stresten koruyor
Mutlu bir ilişki, stres ve çalışma hayatındaki güçlüklerle başa çıkmanın en önemli aracı sayılıyor.

İngiltere'de yapılan bir araştırmaya göre, mutlu bir evlilik, stresi yenmenin en önemli yolu.

Mutlu bir ilişkinin stres ve çalışma hayatındaki güçlüklerle başa çıkmanın en önemli aracı olduğunu belirten uzmanlar, "dertsiz" oldukları düşünülen bekarların, mutlu evlilere göre stresi yenmekte daha şanssız olduklarını ifade etti.

Dr. Roxane Gervais ve ekibi tarafından yapılan araştırmaya, Yorkshire'daki bir hastanede çalışan 400 hemşire katıldı. Mutlu bir evliliği ya da uzun süreli ilişkisi olan hemşirelerin işyerindeki zorluk ve stresten daha az etkilendiklerini tespit ettiklerini söyleyen Gervais, bekar ya da dulların ise stresi daha etkili biçimde hissettiklerini kaydetti.

Strese karşı en zayıfların boşanmış kişiler olduğunu belirten Gervais, evlilerin veya bir partneri olanların ise sıkıntılarını eşleriyle paylaştıklarını, eşlerinden gördükleri desteğin onları rahatlattığını söyledi.

 
Göbek kordonunu geç kesin
Göbek Kordonunu Geç Kesin
Doğumdan sonra göbek kordonunun en az 2 dakika sonra kesilmesi, yeni doğanlara sağlık açısından çeşitli yararlar sağlıyor.

Kanadalı bilim adamlarının yaptığı araştırmada, göbek bağını hemen kesmektense biraz beklemenin, bebekteki kan değerlerinin ve demir seviyesinin daha iyi olmasını sağladığı saptandı.

Topix.net internet sitesindeki habere göre, Teksas A&M Sağlık Bilim Merkezinden Dr. Cherly Cipriani, "Araştırmalar, (geç kesilmesi halinde) bebeğin vücudundaki demir stokunun daha iyi olduğunu ve anemi olma ihtimalinin düşük olduğunu gösteriyor" dedi.
Başka bazı bilim adamlarıysa göbek bağının geç kesilmesi konusunda tavsiyede bulunmadan önce başka araştırmaların yapılması gerektiğini söylediler.

Araştırma, Journal of the American Medical Association'da yayınlandı
Gelişmiş ülkelerde, göbek bağı genellikle bebek doğar doğmaz kesiliyor. Az gelişmiş ülkelerdeyse bunun zamanlaması değişkenlik gösteriyor.

 
Doğal toksin atıcılar
Doğal toksin atıcılar
Dengeli beslenme için mutluluk verici ve enerji dolu besinlerden ne kadarını tüketiyorsunuz?

Uzmanlar mutluluk verici ve enerji dolu besinlerin ihmal edilmemesini, zaman zaman tüketilmelerini tavsiye ediyor. Diyetisyen Selahattin Dönmez, temel ihtiyaç olan besinlerin, karnı doyurma işleminin dışında vücuda yararlı etkileri olduğunu vurgulayarak, bir çok besinin mideyi olduğu kadar ruhu ve libidoyu da besleyerek, vücutta bir takım afrodizyak etkiler gösterdiğini söyledi. İki önemli toksin atıcı


Selahattin Dönmez, fındığın içeriğindeki omega-3 yağ asit içeriği nedeni ile cinsel gücü arttıran en önemli kuruyemişler arasında yer aldığını, kırmızı biberin de içeriğinden dolayı sağladığı acılık ile enerjiyi artırarak, beynin endorfin hormonunu salgılanmasına yol açarak, mutluluk ve cinsel isteği arttırdığını belirtti. Maydanoz ve kerevizin toksin atıcı özelliği olduğunu belirten Dönmez, tarçın ve susamın erkeklerde iktidarsızlığı azaltan ve cinsel isteği uyandıran besinler arasında yer aldığını, limonun da antioksidan etkiye sahip olması dolayısıyla dolaşım sistemine etki ederek heyecan arttırıcı bir besin olduğunu vurguladı. Özellikle maydanoz, nane, enginar

Dönmez, özellikle sebzelerden maydanoz, nane, enginar, roka ve kerevizin, meyvelerden ise çilek, ahududu, mango, kivi ile incirin afrodizyak etkisi gösteren besinler olduğuna dikkati çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bunların dışında deniz ürünleri, hindi eti, çikolata, bal, fındık keyif verici ve uyarıcı etkileriyle mutluluk hissi verir. Tarçın, kekik, köri, nane, karabiber, karanfil, zencefil dolaşımı ve vücut ısısını arttıran, E vitamini içeriği zengin, rahatlatıcı ve enerji verici baharatlardır."

 
Bunama yaşlılık hastalığı değil
Bunama yaşlılık hastalığı değil
Bunama yaşlılığın doğal bir sonucu değil, gerçek bir hastalık. En yaygın şekli olan Alzheimer hastalığı ise mantıklı düşünmeyi ve iletişimi etkiliyor.

ABD'de Alzheimer hastalığının son beş yılda yüzde 10 arttığı ve hasta sayısının beş milyonu geçtiği bildirildi.
    
ABD'de yayımlanan New York Times gazetesinde yer alan habere göre, tedavisi olmayan Alzheimer hastalığından etkilenen hasta sayısı 2050 yılına kadar üçe katlanarak 15 milyonu bulması bekleniyor.
    
ABD Alzheimer Derneği'nin hazırladığı bir raporda, hastalığa yakalanma oranının yaşla birlikte arttığına dikkat çekilerek, tahminlere göre hastalığın 65 yaş üstü insanların sekizde birini, 85 yaş üzerindekilerin ise yüzde 42'sini etkileyeceği belirtildi.
    
Raporda, 65 yaşın altındaki 200-500 bin insanda, Alzeimer'ın nadir bir türünü içeren ve 30-40 yaş grubunu etkileyen, bunamanın ilk belirtilerinin görüldüğü bilgisi de yer alıyor.
    
Haberde, New York Üniversitesinde Alzheimer çalışmaları yürüten Mary Mittelman'ın görüşlerine de yer veriliyor. Mittelman, sayısı az olmakla birlikte gençlerde görülen bunama belirtileri hakkında araştırma yapılmasının, bunamanın yaşlılığın doğal bir sonucu değil gerçek bir hastalık olduğuna dikkat çekmesi bakımından önemli olduğunu söylüyor.
    
Bunamanın en yaygın şekli olan ve ölümle sonuçlanan Alzheimer hastalığı hafızayı, mantıklı düşünmeyi ve iletişimi etkiliyor. Hastalığın ileriki dönemlerinde insanlar giyinmek, tuvalete gitmek ve yemek yemek için yardıma ihtiyaç duyarken, son aşamasında ise konuşamıyor ve en yakınlarını bile tanıyamıyor.
    
ABD'de şu anda Amerikan İlaç ve Gıda İdaresi (FDA) tarafından kabul edilen ve hastalığın semptomlarını 6-12 ay boyunca yavaşlatan beş Alzheimer ilacı kullanılıyor, dokuz ilacın da deneme aşamasında olduğu belirtiliyor.

 
Kilo verirken yağ yakmanın yolları
Kilo Verirken...
Beslenme konusunda genel ilkelere uyar ve doğru biçimde egzersiz yaparsanız yağ yakarak fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz

Gerçek anlamıyla kilo kaybı vücudumuzdaki yağları kaybetmekten geçer. Peki bunu nasıl başarabiliriz? Doğru beslenme ve doğru egzersiz yaparak. Önce genel beslenme ilkelerinden başlayalım...
Bol su için: Su metabolizmanın düzenlenmesinde ve vücut reaksiyonlarında görevlidir. Gün içinde içilen iki litre su vücutta enerji oluşumunu artırır ve zayıflamaya yardımcı olur. Aç karna içilen su vücuttan toksik maddelerin atılmasına yardım eder; karaciğer, böbrek ve bağırsaklarda toksin birikimini önler ve yağ yakımına yardımcı olur.

Altı öğün yiyin: Öğün sayısı arttıkça metabolik hızınız artabilir. Üç ana öğün yanında üç-dört ara öğün yapmak yağ yakılmasına yardımcı olur. Ara öğünler ana öğünlere açılan köprüdür. Vücuda sık aralıkla az miktarda yiyecek girerse metabolik hız artar, kan şekeri dengesi kurulur ve zayıflamaya yardımcı olur.

Haberin devamı...
 
<< Başa Dön < Önceki 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 Sonraki > Sona Git >>

Sonuçlar 379 - 384 Toplam: 459

Arama